diumenge, 20 de febrer del 2011

FIDEUS AMB COSTELLA

Tenia ganes de fer aquest plat que forma part del receptari de la meva mare i de la meva memòria gastronòmica. Per mi aquests fideus foradats pel mig tenen un encant especial, són un dels ingredients principals del bon record que tinc d’aquest plat.

Fideus amb costella

INGREDIENTS
250 g de costella de porc tallada a trossets
4 tasses (de cafè) de fideus “perla”
8 cullerots de caldo de carn o de pollastre
3 cebes mitjanes
2-3 tomàquets madurs
Oli, sal

ELABORACIÓ

1 . Salar la costella i FREGIR-LA amb oli en una cassola. Quan estigui rossa, la traiem i la reservem.

2. SOFREGIM LA CEBA amb l’oli de fregir la costella. Quan comenci a estar transparent, hi AFEGIM EL TOMÀQUET RATLLAT sense llavors.

3. POSEM ELS FIDEUS a la cassola, donant-los un parell de tombs amb el sofregit i incorporem LA COSTELLA.

4. AFEGIM EL BROU CALENT a la cassola, remenant-ho bé, i ho deixem bullir a foc mig fins que els fideus estiguin cuits (el temps de cocció és diferent en cada marca de pasta).

5. PROVAR-HO i rectificar-ho de sal, si cal. També podem posar una mica més de caldo si queda molt sec.

MOMENT « MARRON GLACÉ» Els intents del sofregit d’enganxar-se es neutralitzen ràpid afegint més caldo. Si no tenim caldo, també hi podem posar aigua calenta. Tampoc cal que la pasta quedi massa cuita, potser és millor parar el foc quan encara li falta un minut i deixem que acabi de coure fora del foc.

ESTRIS. Una cassola que no s’enganxi i un ratllador que no rellisqui.

D’ON HE TRET LA RECEPTA? La meva mare els feia, però no li he demanat la recepta. He donat un cop d’ull al web www.receptes.cat i n’he fet la meva versió. La base és bastant igual en totes.

ADAPTACIONS I VARIANTS En la meva recerca he vist que algunes receptes hi posen, a més de costella, salsitxa i trossos de pollastre. Una altra opció que m’ha cridat l’atenció és tirar-hi una picada d’all, julivert, pinyons, ametlles i avellanes torrades i pa sec al moment d’afegir-hi el caldo.Caldrà provar-ho!

1 comentari:

  1. Jo els faig una mica diferents, li poso moixernons i fetge de pollastre. Sempre és interesant veure com ho fa la resta de gent....i s'agafen bones idees. Salutacions.

    http://lacuinadesempre.blogspot.com/2011/02/fideos-la-cassola.html

    ResponElimina